המערכת לא נושמת – יש קוצר נשימה, HELP
חברה המעסיקה כ-3000 עובדים סבלה מבעיות איטיות חוזרות ונשנות במערכת המיחשוב במהלך ימי העבודה במשך מספר שבועות, מאמצי ה- IT לאתר את הגורם נכשלו ונראה היה שכל המערכות בקריסה.
כבר הוזמנו אנשי IT חיצוניים, הוחלף ציוד חומרה (נתון כואב) וכלום לא עבד, צוואר הבקבוק מתחולל לו אי שם במערכת המסועפת אך לא היה ניתן לזהות אותו.
מספר שבועות לפני ההתרחשות היינו בכנס עסקי ונפגשנו עם אנשי ה-IT, הצגנו בפניהם את המערכת והטלפון לא איחר להגיע , POC היה נדרש והתוצאה הגיעה במהירות, מסתבר שהמערכת הווירטואלית שברשות החברה ביצעה גיבויים לכל המערכות במשך היום, ועל הדרך גם לבסיסי הנתונים, IO היה ועוד איך, הרשת לא האמינה שזה קורה לה , משתמשים חסרי סבלנות הפילו את מרכזיית ה-IT .
במבט כללי אנשי ה-IT ראו את השפעתו של צוואר הבקבוק בכל מקום, רק לא מצאו את הסיבה להיווצרותו, את האופציה ביטלנו – נדרש כיבוי אלים לשרת והחברה חזרה לשפיות, האור והכלי חזרו לשכון תחת כפיפה אחת, ואנחנו מצאנו לקוח.
המערכת איטית. לא מצליחים לשים את האצבע על הבעיה
חברה גדולה בתחום האחזקות סבלה מביצועים ירודים , המשתמשים התלוננו על איטיות כל פעם שבוצעה אצווה גדולה, בשימוש במערכת AimBetter זוהתה הבעיה – כרטיס הרשת הוגדר 100 MB למרות שהוא 1 GB – ההגדרה בוצעה אוטומטית בשל בעיה שהגיע מה SWITCH – מערכת וירטואלית – שינוי מאפיין בכרטיס הוציא המון חיוכים ועובדים מרוצים.
האפליקציה נופלת פעם ביום ולא מצליחים להבין מה הסיבה
חברה בין לאומית בעלת סניפים במספר ארצות, פנתה אלינו בכדי לאתר מדוע יש קריסות במערכת, בשימוש במערכת AimBetter זוהתה הבעיה, מיד לאחר הנפילה אחד התהליכים כתב לדיסק קובץ גדול ובשל חוסר מקום נפל, רק שעל הדרך הוא הפיל אפליקציות אחרות, בכל פעם שאנשי ה IT היו נכנסים לשרת – הם ראו שאין בעיה בדיסק – במערכת זה נראה בבירור שהיה ספייק, שלא נשאר מקום בכונן C ומיד לאחר מכן זה השתחרר.
האח הגדול בפעולה – איטיות No More, יש לה מענה
הקלטת שיחה:
נציג: יפה צהרים טובים מדוע את מריצה דוח מדבקות באמצע היום ?
יפה : מאיפה אתה יודע מה אתם עוקבים אחרי?
נציג : רק אם את עושה בעיות, דויד מהרכש ויוסי מהכספים נעולים כבר מספר דקות
אני רואה שאת דואגת להם להפסקות קפה יזומות
יפה : לא ידעתי! אני מתנצלת! אני פשוט אני יוצאת מוקדם היום ו …זה לא יחזור, תודה לך.
נציג : בכיף, יום מקסים רק תעצרי את התוכנית, שנוכל לחזור לעבוד .
לסיפור הזה יש לא מעט אוהדים שסובלים מאיטיות, אז – NO MORE – המערכת מתריעה בזמן אמת על כל מה שקורה בשרת בודד וברמת החברה במספר השרתים ואם יש לך כמה חברות אז את בכולם.
אנחנו יודעים מאיזה מחשב \ מאיזו אפליקציה \ משתמש \ שעה \ למה הוא איטי \ האם הוא נעול \ מי נעל ולמה, נשאר לבצע העתק הדבק לבית התוכנה \ חברת תמיכה \ פיתוח ולדאוג שזה לא חוזר ושמטפלים בבעיה .
אחרי הסיפור הנל לא בטוח שמומלץ להשאיר WINDOWS DOWNLOAD UPDATE דלוק
יש את המצבים שהכל כבר נראה אבוד ומתחילים לחשוב על התקנת שרת חדש או שאולי וירוס דזוני חדר למיחשוב.
מזוזות אין לשרתים אז מתקינים את מערכת AimBetter
לקוח התלונן שאחת לכמה ימים השרת נכנס לסחרור במהלך היום בשעות משתנות, “נחנק” בצורה שלא ניתן להתחבר אליו – והדרך היחידה זה לבצע לו איתחול.
השרת מנוהל ע”י חברת IT מוכרת וגדולה שנותנת שירותי IT ריטנר ללקוחות , התסכול היה גדול (“מי צריך נוצות!!”) , הרג אותי השרת הזה, לא נותנים לי מנוחה , בקצב הזה כבר לא ישאר לי לקוח.
שמעתי עליכם אני צריך עזרה , הישועה הגיע ממקום לא צפוי , מסתבר שרכיב עדכון האוטומטי של WINDOWS השתולל – יצא PATCH אגב לבאג הנ”ל וגמר את השרת.
ב TASK MANAGER כל מערכת ה WINDOWS על SYSTEM , לא היה סיכוי למצוא את הבעיה ללא מעקב קבוע על כל PROCESS בנפרד.
שיחה שכל איש IT מקבל לפחות פעם בשנה או יותר
מה עושים שהמסך מקבל שגיאה? סוגרים את האפליקציה ופותחים שוב, אפילו אם ההזמנה שהוקלדה מעל 15 שעות והדירה שינה מעיני הפקידה נמחקה!!
זה לא נעים אך יש פיתרון, אנו רואים כל שגיאה שנרשמת למערכת הלוג של ה SQL או שרצה ונפלה.
– המרות , חלוקה ב 0 , קוד שגוי ובקיצור בכל.
– מאיזה מחשב משתמש , בסיס נתונים שרת , מה הרצת , על מה נפלת
נשאר לבצע העתק הדבק למייל ומפה הדרך לפיתרון סלולה